حریــم عشــق(سنگرســازان بـی سنگر)

حریــم عشــق(سنگرســازان بـی سنگر)

اگر شب قدر همان شبی است
که تقدیر عالم در آن تعیین می گردد ،
همه شب های جبهه شب قدر است...


آخرین نظرات

دارلک دیار کبوتران عاشق

شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۱۹ ب.ظ

 

بسم ربّ الشّهدا و الصّدیقین





شهیدان آنانی بودند که شجاعت داشتند از مرز خویشتن بگذرند و برای رضایت خداوند و بندگان خدای شان ، گرانبهاترین دارایی خود را که "جان " بود به پیشگاه حقیقت هدیه دهند . نباید چنین تصور کرد که شهید بی اعتنا به زندگی بوده و از زنده ماندن دوری میگزیده و ارزش نفس و جان خود را نمیدانست !!! چنانچه این تصور، تصویر ذهنی باشد مراقبت از گناه ، دوری از مکروهات ، استمرار به پاکی ، تلاش برای امنیت و آرامش یک ملت ،نمی بایست در رفتار آنان موج میزد.

از جمله این بخشندگان جان و آفریننده حماسه ها ، سردار شهید مهندس مهدی امینی و یاوران صدیق او شهدای دارلک می باشد.

از آنجائیکه در بین شهدای استان آذربایجان غربی که نقش اساسی در شکل گیری انقلاب در سطح کشور و استان داشت ، مهدی امینی نامی آشناست و لیکن به هر بها و بهانه ای شخصیت و همت بلند او چندان شناخته نشده و همواره مظلومیت شهادت وی و یاران صدیق اش نیز در هاله ای از ابهام باقی مانده است.



زندگینامه سردار شهید مهندس مهدی امینی

تاریخ تولد : 1332 شمسی

محل تولد : شهرستان ارومیه

نام پدر : حسن

شماره شناسنامه :432

صادره : ارومیه

فرزند سوم خانواده

وضعیت تاهل : متاهل

تعداد فرزندان: ــــــ

پایه تحصیلات متوسطه :1350

محل تحصیل دوره های تحصیلی : ارومیه و تهران

ورود به دانشگاه : 1351

نام دانشگاه : دانشگاه علم و صنعت تهران

رشته تحصیلی : راه و ساختمان

آخرین مدرک دانشگاهی : مهندسی راه و ساختمان

سال اخذ مدرک دانشگاهی : 1356

اعزام به جبهه جنوب : سال 1359 اوایل جنگ تحمیلی

آخرین سمت : فرمانده عملیات سپاه ارومیه

مدت فرماندهی عملیات : از بهمن 1359 لغایت خرداد 1360

تاریخ عروج : 28 خرداد ماه سال 1360 (مصادف با نیمه شعبان)

محل عروج : روستای گوگ تپه مهاباد

مزار شهید: باغ رضوان ارومیه "قطعه شهدا"


بعداز شهادت تعدادی از برادران سپاه و بسیجی ،18خرداد سال 60سردار شهید امینی که فرمانده عملیات سپاه بود با تعدادی از نیروهای تحت امرش به منطقه دارلک اعزام شدیم. و در اطراف جاده ارومیه به مهاباد مستقر شدیم و از انجا حرکت خویش را آغاز کردیم و پاکسازی را استمرار بخشیدیم و به طرف روستای " گوگ تپه " در محور مهاباد به میاندوآب رفتیم.


پاسی از شب می گذشت که از یمین و یسار و از جلو وعقب زیر آتش ضدانقلاب قرار گرفتیم .ما مشغول تثبیت مواضع و هدایت نیروها بودیم.

نیمه شعبان بود . یک لحظه در این گیر و دار نگاهم به قرص ماه افتاد. با خودم گفتم: خوشا به سعادت کسی که امشب از جمع بچه ها شهید شود!

نزدیکی های صبح شد و الحمدلله دشمن شکست خورد و نتوانست رخنه ای در صف پولادین رزمندگان ایجاد کند و با مقاومت دلیرانه بچه ها علی رغم ان یورش عظیمی که اشرار کرده بود(چون هم از طرف مهاباد،هم میاندوآب و هم بوکان حمایت می شدند) آن منطقه پاکسازی شد.

ان روز (28خردادسال 60)وقتی دشمن عقب نشست. من رفتم سنگر فرماندهی. آقای امینی انجا نبودند.از بچه ها پرسیدم : " از نیروها شهید هم داشتیم؟ " گفتند : سه نفر شهید داشتیم، شهید ستار جوانبخت . شهید احمد بوداقی . " که سومی را اظهار نکردند.

گفتم نفر سوم؟

گفتند: آقا مهدی !

گفتم: آقای امینی!؟

گفتند : بله!

اینجا بود که احساس کردم دنیا روی سرم خراب شد.!

تحمل این لحظاتِ دشوار ، خیلی برایمان سخت بود.

از آن برادری که در لحظه شهادتِ آقا مهدی در کنارش بود، شرح ماوقع را پرسیدم(برایم خیلی مهم بود که در آخرین لحظات زندگی که عصاره زندگی هر کسی، متجلی و متبلور است آن شهید چه کلماتی را بیان کرده است و چه وصیتی داشته است!)

ایشان تعریف می کند:« من یک وقتی را دیدم که آقا مهدی تلو تلو خوران ، دارند به طرف من می آیند و به زانو روی زمین افتادند. من به طرف ایشان دویدم . سرایشان را به زانو گرفتم. دوسه باری صدازدم: آقا مهدی ! آقا مهدی!

جوابی نشنیدم!

انگار در عالمی دیگر بود! همانطور بهت زده ، چشمم به سیمای روحانی اش بود. یک لحظه چشم هایش را گشود و نگاهی به من کرد. دیدم لبهایش تکان می خورد . به دقت که گوش کردم، دیدم جملاتی را باخود زمزمه می کند . سرم را به صورتش خم کردم که شنیدم می گفت:

"  یا الله ، یا الله رضاً برضائک،یا غیاث المستغیثین! "

و بعد چشمانش را بست و روحش به ملکوت اعلی پیوست!»

 


 "دارلک" نام تابلوی زیبایی است که بر پیشانی نگار خانه بزرگ استان آذربایجان غربی میدرخشد.

 "دارلک" قلب زخم خورده است که خون فرزندان انقلاب تپش آن را همیشگی کرده است.

"دارلک" منطقه ای است در آذربایجان غربی که به لحاظ مظلومیت شاید بتوان گفت با مظلومیت شهدای هویزه ،شلمچه،فکه،طلائیه و...برابری میکند.

" دارلک" حماسه از جان گذشتگی 36 شهید است که از همه چیز خود گذشتند تا گل های همیشه بهار ایمان را به تماشا بگذارند.


فرازهایی از سخنان سردار شهید مهدی امینی

.    من راه خود را از میان قلوه سنگها و صخره هی سخت فاتحانه گرچه زخمی و تب آلود، لنگ لنگان و کشان کشان ولی پیروز و قاطع خواهم یافت و چون میدانم اراده قدرت حاکم بر هستی من نیز بر پیروزی اراده ها و تصمیم ها در جهت حق ، تعلق دارد به پیروزی خود اطمینان دارم و این شکستها را لازم و عضوی از پیکر پیروزی می دانم و هیچ شکستی عظیم و تکان دهنده برای من نیست زیرا پیروزی من بودن در مسیر حق است که شکست من هم پیروزی است.


.    ما یک تکلیف داریم و آن عمل کردن به احکام است و گوش دادن به فرمان امام و ولایت فقیه ، ما مجبور نیستیم که ببینیم نتیجه چه خواهد شد ، ما به ادای تکلیف موظفیم .


·     آن چیزی که ماندگار است افکار اسلامی است . ما باید از کسانی خط بگیریم که از افکار ناب اسلام و ائمه خط گرفته باشند این احزاب از روی هوی و هوس برنامه هایی در جهت نفی اسلام و اثبات مبانی ضد خدایی دارند و در نهایت نابود شدنی اند .


·     اگر ما روحانیت را از دست بدهیم انقلاب از دست می رود .


·     اگر تنها خودم در سپاه (ارومیه) بمانم باز هم از سپاه دفاع و حمایت خواهم کرد .


·     اگر این جنگ به ما تحمیل نمی شد من روزانه حداقل 500 متر شاهراه میزدم . الآن (منافقان و دشمنان) ما را مجبور کرده اند که کارهای عمرانی را کنار گذاشته و تفنگ بر دوش بگیریم . 




شادی ارواح مطهر شهدا

علی الخصوص شهدای حماسه ی دارلک و سردارشهیدمهدی امینی صلوات؛

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین 


***** التماس دعا *****




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۹
بی نشان 135

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی